Klachtenregeling
Heb je een klacht over onze praktijk? Dan horen we dat graag van je!
Sinds 1 januari 2017 geldt de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) voor onder andere klachten en geschillen. Deze wet geeft aan hoe je klachten over zorgaanbieders kunt indienen en hoe deze klachten verwerkt moeten worden.
Elke zorgaanbieder moet een klachtenregeling hebben, bij een geschilleninstantie aangesloten zijn en een onafhankelijke klachtenfunctionaris beschikbaar hebben. De Stichting Keurmerk Fysiotherapie regelt dat voor al haar aangesloten therapeuten. Elke Keurmerk Fysiotherapeut kan je informeren over wat je moet doen als je een klacht hebt over zijn/haar handelen.
Klacht of geschil?
Je eerste stap bij een klacht is het gesprek aangaan met ons. Als we er samen niet uitkomen, kun je een klacht indienen via het klachtenformulier van de Stichting Keurmerk Fysiotherapie. Daarna neemt een onafhankelijke klachtenfunctionaris de klacht in behandeling.
Als de afhandeling van je klacht met bemiddeling van de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet tot een oplossing leidt en je wilt verder gaan met je klacht, dan kun je deze voorleggen aan de geschillencommissie. Zij beslissen dan of het een geschil wordt en of ze dat in behandeling nemen.
Je hebt een klacht
Bij Fysiotherapie Scheperpark vinden we kwaliteit ontzettend belangrijk. Daarom horen we graag van je als je een klacht hebt. Een klacht kan over van alles gaan. Misschien ben je niet goed geïnformeerd of twijfel je aan de behandeling. Het kan zijn dat er iets fout is gegaan of dat je op een andere manier behandeld wordt dan verwacht. Van jouw feedback kunnen wij leren. Misschien kunnen we samen een oplossing vinden.
Hoe dien je een klacht in?
Meld je klacht als eerste schriftelijk bij ons en vraag eventueel een gesprek aan. Misschien weten wij niet dat je ontevreden bent of is er sprake van een misverstand. Een gesprek kan vaak al tot een oplossing leiden. In een brief kun je aan ons aangeven wat je klacht is, hoe en wanneer deze is ontstaan en wat je denkt dat een goede volgende stap zou zijn.
Wat als je klacht niet is opgelost?
Is je klacht niet opgelost? Dan kun je via het formulier op de site je klacht formeel indienen. Je vindt dat formulier hier. Als je wilt, kun je ook contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris voor vragen over de procedure. De klachtenfunctionaris controleert eerst of je klacht in behandeling genomen kan worden en of je zorgverlener bij onze regeling is aangesloten. Als je zorgverlener niet is aangesloten bij de Keurmerkregeling, vraag dan bij welke regeling hij of zij wel is aangesloten.
Kosten
Het indienen van een klacht kost je niets. Wel is het belangrijk dat je eerst je klacht schriftelijk meldt bij ons.
Contactgegevens
Fysiotherapie Scheperpark
Boermarkeweg 50d
7824 AA Emmen
fysiotherapiescheperpark.nl
info@fysiotherapiescheperpark.nl